Skontaktuj się z nami aby uzyskać więcej szczegółów

Ruch to zdrowie

Dbajmy o sprawność fizyczną naszego dziecka. To my rodzice powinniśmy uatrakcyjniać formy spędzania wolego czasu naszym dzieciom. Poniżej przedstawiamy 10 złotych zasad wspólnej aktywności fizycznej:

  • Kupujmy naszym dzieciom zabawki zachęcające je do aktywności fizycznej np. skakanki, piłki, latawce, rolki.
  • Dbaj o codzienną dawkę ruchu dziecka - około godziny dziennie.
  •  Zachęcajmy dzieci poprzez własny przykład do ruchu
  • Ograniczajmy oglądanie telewizji przez całą rodzinę nie kupujmy dziecku telewizora do jego pokoju
  • Jeżeli jest to bezpieczne, to pozwólmy dziecku chodzić pieszo do szkoły.
  • Zamiast windy korzystajmy ze schodów
  • interesujmy się atrakcyjnymi formami WF-u naszych dzieci w szkole.
  • Po obiedzie organizujmy spacery zamiast oglądać TV.
  • Wygospodarujmy podczas weekendu czas na rodzinny spacer do parku, przejażdżkę na rowerach, wyjście na basen czy piknik w lesie.
  • Zapewnij dziecku czas na sen. Dzieci poniżej 5 roku życia potrzebują 11 godzin snu na dobę, dzieci do10 roku życia ok. 10 godzin snu, dzieci powyżej 10 lat około 9 godzin snu.
TOP