Skontaktuj się z nami aby uzyskać więcej szczegółów

 

Podstawę żywienia powinny stanowić produkty o wysokiej zawartości węglowodanów złożonych - produkty zbożowe, takie jak: pieczywo, kasze, makarony, płatki zbożowe oraz ziemniaki.

Na drugim miejscu powinny być spożywane warzywa, w tym nasiona roślin strączkowych oraz owoce. Udział warzyw w tej grupie powinien być dwukrotnie wyższy niż owoców.

Trzecie miejsce powinny zajmować produkty mleczne, takie jak mleczne napoje fermentowane (jogurt, kefir) oraz sery twarogowe.

  1. Jedzmy w ciągu dnia różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.
  2. Dbajmy o codzienną aktywność fizyczną - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.
  3. Źródłem energii w naszej diecie są produkty znajdujące się w podstawie piramidy. 
  4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery. 
  5. Jedzmy w ciągu dnia 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Pamiętajmy o spożyciu nasiona roślin strączkowych. 
  6. Do każdego posiłku spożywajmy warzywa lub owoce. 
  7. Spożywajmy jak najmniej tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.
  8. Ograniczajmy spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.
  9. Ograniczajmy spożycie słonych produktów.
  10. Pij codziennie 2 litry wody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOP