Skontaktuj się z nami aby uzyskać więcej szczegółów

JAK POWINNA WYGLĄDAĆ
ŚNIADANIÓWKA PEŁNA ZDRÓWKA TWOJEGO DZIECKA?
Podstawą pożywnej śniadaniówki są:

 

  • warzywa i owoce
  • pełnoziarniste produkty zbożowe
  • dodatek produktu zawierającego białko
  •  woda

 

Jak komponować zdrową śniadaniówkę? Oto nasza podpowiedź!

PRODUKTY ZAWIERAJĄCE PEŁNE ZIARNA:
-Kanapki: pełnoziarnisty chleb, bułka grahamka, pieczywo mieszane
-Sałatki: dodatek zbóż - kasza jaglana, grzanki z pełnego ziarna, pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, inne kasze (jęczmienna, gryczana).
-Jogurty: dodatek musli lub otrąb
-Domowe produkcje: placuszki, naleśniki, mufinnki przyrządzone na mąkach z pełnego ziarna

OWOCE:
-Owoce całe
- Owoce w cząstkach
- Owoce w postaci sałatki owocowej
- Szaszłyki owocowe
- Owoce jako dodatek do jogurtów naturalnych i koktajli
- Owoce w zdrowych domowych wypiekach, naleśnikach
- Mus owocowy
- Kisiel owocowy domowej produkcji
- Sok owocowy 100%
- Smoothie owocowe
- Niedosładzane owoce suszone

WARZYWA:
- Warzywa jako dodatek do kanapek
 -Warzywa w sałatkach warzywnych
- Surówki
- Warzywa cięte w słupki (marchew, papryka, ogórek)
- Całe warzywa (pomidorki koktajlowe, rzodkiewka)
- Koreczki warzywne
- Zupy warzywne
- Soki 100% warzywne
- Chipsy warzywne
- Warzywa jako element: muffinek wytrawnych, farszu do naleśników, omletów

PRODUKTY DOSTARCZAJĄCE PEŁNOWARTOŚCIOWEGO BIAŁKA:
- Kanapki: dodatek wędliny (najlepiej chudej, o zawartości mięsa min. 80%, o niskiej zawartości soli), sera (twarogowego, żółtego, mozzarella), ryby, pasty z nasion roślin strączkowych (pasta z ciecierzycy, fasoli, soczewicy), jaj
- Sałatki: z dodatkiem mięsa, sera, ryby, jaj, nasion roślin strączkowych (soczewicy, ciecierzycy, fasoli, bobu)
- Domowe produkcje: naleśniki (z mięsem, rybą, serem), omlety, jajka faszerowane, koktajle (na bazie mleka, mlek roślinnych, maślanki, jogurtu, kefiru).

DODATEK ZDROWYCH TŁUSZCZÓW: orzechy, pestki, oliwki, wiórki kokosowe, masło orzechowe, oliwa z oliwek, oleje (olej lniany, rzepakowy).

WODA: woda mineralna (średnio zmineralizowana, niskozmineralizowana)


Twoje dziecko lubi pełne cukru wody smakowe czy pełne ,,złego” tłuszczu kremy czekoladowe?
Mamy dla Ciebie propozycję zdrowych odpowiedników tych produktów:


DOMOWE ,,MASŁO CZEKOLADOWE”

• 400 g suszonych fig
• 150 g oleju kokosowego
• 60g migdałów bez skórki
• 150 g naturalnego kakao
• szczypta soli

Figi umyć, zalać wodą i zostawić na całą noc. Migdały uprażyć w piekarniku (150 stopni, 30minut). Figi zmiksować blenderem, dodać kakao, rozpuszczony w garnuszku olej kokosowy, pokruszone w moździerzu migdały, oraz szczyptę soli. Wymieszać. Gdyby masa była za gęsta dodać odrobinę wody (tej w której moczyły się figi). Gotowy ,,krem czekoladowy” przełożyć do szklanego naczynia i przechowywać w lodówce.


DOMOWA ,,WODA SMAKOWA”
Na co dzień dziecko powinno pić czystą wodę. Czyli taką bez cukru i słodzików oraz aromatów. Od czasu do czasu dla urozmaicenia można nadać wodzie smak. Jak to zrobić zdrowo?

Oto nasze propozycje:
• Woda + plasterki cytryny/limonki + świeża mięta
• Woda + kostki melona + świeży rozmaryn
• Woda + kostki gruszki + świeża melisa
• Woda + plasterki ogórka zielonego + świeża mięta

Od czasu do czasu można wodę osłodzić odrobiną miodu.

 


Drogi rodzicu! Chcesz żeby Twoje dziecko zjadło śniadanie w szkole?
Mamy dla Ciebie kilka porad:)

10 SPOSOBÓW NA NIEJADKA

1. WYJDZ POZA SCHEMATY

  • Każdemu jedzenie tych samych produktów może się znudzić. Do szkoły można wziąć nie tylko kanapkę! Może to być koktajl z ulubionych owoców, jogurt naturalny z odrobiną domowego dżemu i orzechami, naleśnik z twarożkiem i świeżymi malinami czy ulubiona sałatka.

2. ZRÓBCIE WSPÓLNIE ZAKUPY

  • Wspólne zakupy mogą okazać się wspaniałą przygodą, ale też nauką. W wolniejszy dzień zabierz córkę, syna na lokalny targ. Pozwól wybrać owoce i warzywa, które pojawią się nazajutrz w śniadaniówce. Pokaż, że pomidory są nie tylko czerwone i okrągłe! Jabłka mogą być kwaśne, słodkie, małe, duże, czerwone, zielone, żółte. Daj powąchać świeżych ziół. Porozmawiaj z lokalnym sprzedawcą.

3. DAJ DZIECKU WYBÓR

  • Dzieci lubią mieć wybór i warto ten wybór oferować. Pytanie jednak nie powinno brzmieć: chcesz jabłko czy batonika lub co chcesz jutro zjeść? Ważne jest zaoferować dwie zdrowe opcje np.: co byś chciał zjeść - jabłko czy gruszkę? Wolałabyś zjeść jogurt z owocami czy koktajl owocowy? To daje większe szanse na to, że dziecko weźmie do szkoły coś wartościowego.

4. ESTETYKA

  • Dzieci jak i dorośli jedzą oczami. Warto się zastanowić czy to co dajemy dziecku do szkoły sami mielibyśmy ochotę zjeść. Nie chodzi o tworzenie mozaik z warzyw, a ładne pokrojenie produktów i ich ułożenie w śniadaniówce czy wybór apetycznego pieczywa.

5. DODAJ MIŁY AKCENT

  • Lubimy to co nam się dobrze kojarzy. Czy nie byłoby Ci miło wyciągnąć pudełka ze śniadaniem i zobaczyć na nim karteczkę z miłym napisem: np. ,,Smacznego” lub po prostu z uśmiechem czy serduszkiem?

6. ŁADNIE OPAKUJ

  • Opakowania dla dzieci są bardzo ważne! Oprócz tego by było odpowiedniej wielkości i kształtu, trwałe czy łatwe do mycia warto pozwolić dziecku wybrać te które będzie się mu podobało np. z ulubionym motywem (kotki, pieski, kwiatki) czy idolem z kreskówki.

7. POSTAW NA ŚWIEŻE PRODUKTY

  • Świeżość produktów to kwestia odpowiedniego planowania żywienia. Zapewne żaden człowiek nie lubi twardej, gumowej bułki sprzed trzech dni czy zwiędłej sałaty. Warto przyjrzeć się zwyczajom rodziny i kupować na bieżąco, co pozwoli jeść produkty możliwie, świeże i apetyczne.

8. ZJADANE TO CO ZNANE

  • Jeżeli Twoje dziecko nigdy nie jadło oliwek nie wkładaj ich do śniadaniówki, bo jest więcej niż pewne, że wrócą z Twoją pociechą do domu. Niech produkt pojawi się kilkakrotnie na rodzinnym stole, zanim dasz mu go do szkoły. Niech Twoje dziecko pozna jego smak, kształt i zapach. Ważne jest opowiedzieć skąd produkt pochodzi (z czego jest robiony, kto go wytwarza) czy gdzie rośnie (na drzewie, krzaku, a może w ziemi). Znane=bezpieczne.

9. OTOCZENIE

  • Warto się zainteresować czy dzieci mają czas i warunki do zjedzenia drugiego śniadania. Ile trwają przerwy czy dzieci mają gdzie zjeść posiłek (czy klasy są otwierane na długich przerwach by dzieci mogły zjeść przy ławkach). W niektórych szkołach praktykuje się cenny zwyczaj wspólnego jedzenia drugiego śniadania całą klasa wraz z nauczycielem.

10. MODA NA ZDROWIE - ELEMENT GRYWALIZACJI

  • Warto zaszczepić modę na zdrowe jedzenie nie tylko swojej pociesze, ale także całej klasie. Można o tym porozmawiać na zebraniu z nauczycielem i innymi rodzicami czy z dyrekcją. Dzieci lubią rywalizować i mieć to samo co inne dzieci, dlaczego nie wykorzystać? Sposobów jest wiele np. Poniedziałki z czerwonym warzywem (dzieci wybierają jedno lub więcej ulubionych czerwonych warzyw), czwartki z ulubioną sałatką.
TOP